twosoulsoneheart

Alla inlägg den 6 december 2010

Av twosoulsoneheart - 6 december 2010 21:47

  

 


   


Whatttupppp dogzzzz?! Haha, snacka om att feting förstöra myskänslan :-)


Nu har jag gjort allt jag planerade att göra idag, så det är check på det. Nu ska jag dra mig ner för att kika på det efterlängtade programmet pensionärsjävlar, hihi. Sen blire sängen för imorgon ska jag vara utvilad! Vi hörs mer imorgon hörrni, hoppas ni fått en trevlig läsning idag.

  

Fick en Hanna Montana chokladkalender av mamma, hihi, söt hon är. Har ni någon slags kalender, eller har ni slutat med det?

Av twosoulsoneheart - 6 december 2010 21:30

♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

 

Åh, ni ska bara veta hur svårt det har varit att skriva något om ett ögonblick. Hur ska det tolkas, någon som vet?


Jag fick hjälp av min fina vän Calle, ja som jag tidigare skrev är en tjej som heter Cassandra hiih. Hon nämnde ett fint ögonblick med blandade känslor, och ja. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna när jag ser dessa bilder nedan. Sorg eller lycka? Tja, både och. När jag slutade nian är ett sådant där ögonblick som jag förevigt kommer bära med mig, det var underbart men samtidigt så hemskt. Att inte träffas sådär regelbundet som man gjort under flertal år var jag otroligt rädd för att bemöta. Men jag är så otroligt glad, ne lycklig att jag valde JB - entreprenör för i den bunten finns det många personer som jag tror på en livslång vänskap med.


Jag älskade Persbo, och allt som hörde därtill (ok, jag ljög - inte maten) och det kommer jag alltid göra. Men, det var verkligen dags att gå vidare. Att lära känna nya människor och börja bli stadig på benen, det var dags. Men minnena på Persbo är eviga, och speciellt den dagen vi slutade.

       

  



Jaa... Åren på Perran var härliga och jag saknar det otroligt mycket, lärarna, eleverna, utflykterna, uppdragen och ja, allt förutom maten. Men, grejen är den att..Jag inte vill tillbaka.


Av twosoulsoneheart - 6 december 2010 21:16

Hej alla fina läsare♥

Förstår att ni väntar på nästa utmaningsdel, eller ja i alla fall Calle för hon har tjatat om den hela dagen, haha. Och förresten, om det dyker upp någon som jag kallar för Calle i mina inlägg så är det en tjej ska ni veta. Cassandra heter hon. Den delen kommer alldeles strax, nu tänkte jag bara passa på att ge er kvällens tips.


  


Så här ligger det till... Förut sminkade jag mig med vääääldigt mycket mascara vilket har lett till att mina ögonfransar blivit slitna... Kan man säga så? Ungefär som slitna hårtoppar. När jag tar på mascara lägger de inte sig som jag vill, och ju mer jag krigar med att få ögonfransarna som jag vill - desto mer kladdigt och smuligt ser det ut.

Jag vet inte alls varifrån jag fått idén. Men jag lägger ett lager med Barnängensalva eller Helosansalva på ögonfransarna innan jag lägger mig, och ärligt talat så fungerar det. Det känns ungefär som ögonfransarna fått sig en rejäl inpackning, typ. Haha. Låter säkert mysko, men jag behöver inte smeta på så mycket mascara för att det ska se bra ut och för att få ögonfransarna långa. Jag minns inte om detta fungerade direkt för mig, men nu gör jag det varje kväll och ser enbart ett positivt resultat. :-)


Tycker verkligen ni ska testa det här under en längre period, om ni anser er själva ha schleeetna ögonfransar. Eller ja, gör det även om ni har fina ögonfransar, vet inte hur detta fungerar då men det blir ju er uppgift att utforska. Hihi.


  


Asså ja, man är ju rätt ful.. Hihi, hoppas ni har överseende för det. Snart kommer utmaning nummer åtta. ♥ 

Ovido - Quiz & Flashcards