twosoulsoneheart

Alla inlägg under november 2010

two

Av twosoulsoneheart - 30 november 2010 14:00

♥ Dag 2 – Min första kärlek.

Jovars, alla har vi varit lite yngre och varit tillsammans med flera, och ja, trott att man var jätte kär då, men... Så kanske det känns innan man träffar på någon som verkligen lär en vad kärlek egentligen är, och hur det känns att vara kär.


Min första, riktiga kärlek inträffade för lite mer än två och ett halvt år sedan. Och nej, jag lovar, jag ska inte dra hela historien igen... :-) Men, när jag blev tillsammans med Niklas så är det detta jag kallar för kärlek, ingenting annat har någonsin varit i närheten av den här kärleken vi delar. Jag tvekar på om det ens var kärlek då, men ja, hörrni, man var ju liiiten då; 12 och 10 år.. Hehe, inte speciellt mycket erfarenhet av true love då inte...


Jag älskar Niklas mer och mer för var dag som går, och det känns som den kärleken kommer vara för evigt. Det är kärlek.

  

one

Av twosoulsoneheart - 29 november 2010 18:02

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
Ah men tjena, de flesta som läser min blogg är mina vänner, så detta blir inget nytt för er. Så om ni inte pallar med den här presentationen så kan nu ju blunda för en stund, och ja....Varför inte lyssna på när Olle sjunger Beautiful Day?(klicka)


Först lite smått och gott om mitt allmänna jag: Malin Thrysén heter jag och är för närvarande sexton år fyra månader och tolv dagar gammal.. Den som gissar rätt på min födelsedag först för en puss. Jag går mitt första år på gymnasiet, på tyngaste John Bauer inriktning Entreprenör vilket jag stooormtrivs med!! Så hörrni, börja på JB! Okej, ingen reklam här inte.. Nene... Iallafall, min dröm som vuxen är att bygga en villa utmot havet i Strömstad, gifta mig (med min nuvarande pojkvän) och vara en väldigt framgångsrik mäklare - helst driva en egen byrå själv.

För tillfället bor jag hemma hos mina föräldrar i en stor gul villa med vita knutar samt fyra hundar, en storasyster och ja, mamma&pappa. Vi har haft kaniner, höns och får - myyyys. Förresten, vi har en pool också!   


Jag är en väldigt öppen och glad person. Jag skäms inte när jag pratar om t.ex. sex, med varken killar eller tjejer - det är helt enkelt något naturligt för mig. Och ja, det brukar uppskattas lite olika.. Jag har aldrig varit den "tjejiga" tjejen som lekte jätte mycket med barbie som liten, eller älskar skor(klackskor) och väskor som tonåring. Jag har alltid älskat bilar, alltid älskat fotboll och jag har alltid älskat rock. Jag kan faktiskt tänka mig att jag var lite utav en pappas flicka på de parterna att pappa alltid lyssnat på rock och ja, mekat med bilar. Jag är en liten pojkflicka egentligen, och det brukar uppskattas av killarna i alla fall eftersom det då är en tjej som fattar deras snack. Visste ni att en av mina favoritfilmer är den sista Fast and the Furious, och det är inte bara för att Paul Walker är med... Utan det är för hela filmens historia OCH för alla de snygga bilarna. Mina drömbilar är: Aston Martin dbs, Mini cooper, Audi A7 och Shelby Mustang GT500 (new)


Jag har en pojkvän, Niklas, sen mer än två och ett halvt år tillbaka och vi brukar få höra "hur står ni ut?" Det är enkelt, vi älskar varandra.


Ehmmmmmm... Ni får säkert någon bild av mig som en riktig jäkla pojkflicka som inte sminkar sig eller duschar, haha(?) .. Men så äre inte, jag har haft min fjortisstund-myyyycket smink som många tjejer/killar har haft så, ja, ni kan vara lugna! Och ja, jag sminkar mig och så, men ärligt talat så bryr jag mig inte om jag kommer sminkad till skolan eller inte och det beror inte på att jag inte vill, utan för att jag känner att jag törs. Att jag kan, att jag klarar av det för att jag har vuxit som person..Och detta får mig helt plötsligt att rulla in på något annat spår, eftersom jag är väldigt öppen av mig så brukar folk med "problem"(kärleks osv) komma till mig för att få dessa lösta. Vet faktiskt inte varför, men jag tror jag är en person som söker möjligheterna och lösningarna istället för problemen.. Så ja, detta antar jag gör så att folk vill komma till mig för att få tips. Men, jag är inte superkvinna(haha, kvinna) som aldrig får problem - KLART jag får, och då pratar jag inte med mig själv direkt, utan jag pratar med de som jag vet mer än gärna hjälper mig och försöker se lösningar. 


På kvällarna innan jag ska sova brukar jag sätta på en riktig klassiker, typ Pettsson och Findus eller någon annan barnfilm, bara för att jag har svårt för att sova när det är helt bäcksvart och ensamt. Om jag däremot sover med någon så går det bra om det är mörkt och tyst.. Weird, yep..


Jag är väldigt känslosam, har fått det från mor min, och kan börja grina för nästintill vad som helst som är något sorgligt.. Och ja, detta är ju på både gott och ont. Den filmen jag gråtit allra mest till hittills måste vara P.S I love U, även fast jag inte tycker den är lika sorglig som A Walk to Remember eller The Notebook. Men ja, jag var ensam PLUS att den är tung genom heela filmen. Låten som jag gråtit mest till måste vara Titaniclåten, hahah..Tjaa... Men, min favorit filmgenre är SKRÄCK och alltså musikgenre ROCK...

Skräck, rock, bilar, fotboll =kille? Näeee = Malin Thrysén :-)


Bästa vän/ner?

-Åh shit... Jag har väldigt många bra vänner, men bästa vän är en stor "titel" för mig.. Och ja, Jennie Lindgren och Therese Petersson skulle jag klassa som mina allra, allra bästa vänner. (k) Än så länge....


Barnslig -> allvarlig beskriver nog mig till hundra procent.. Och nu fåre fan ta å räcka, jag skriver ju hur långt som helst :o

     

Av twosoulsoneheart - 29 november 2010 10:44

Satt idag och kikade på Mosens blogg (klicka på namnet för blogg) och hon hade en slags utmaning där hon skulle besvara följande punkter... Och jag blev sedan uppmanad till att göra detsamma... Så ja, jag gör väl det... Kan dock inte lova att det blir varje dag, men vafan, nu blire utmaning här :D


♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första.
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats.
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av twosoulsoneheart - 22 november 2010 22:40

  

och det ordet är nej.


här bjutt's deh på'n bild, hare gött.. Ingen omfattande uppdatering vare' verkar som, ne, live with it

Av twosoulsoneheart - 20 november 2010 22:57

   

Klicka on da pic för att se sanningar om mig.   


Har annars inget speciellt för mig... Och har heller ingenting att skriva om, har min bloggsvacka igen.. Hehe, men snart kanske glöden tänds igen, vem vet? :)


Ha det så bra så länge

Av twosoulsoneheart - 9 november 2010 14:11

Jisses hörrni.. Började denna dag nio med matte i tre timmar, sedan var det dags för lunch..AND GUESS WHAT - vår företagsekonomi lärare är inte här så  det blev ytterligare tre timmar matte efter lunch.. Vikken' mattedag alltså, haha.. Huvudet sprängs snart, tur att det är rast om cirkus 5! Då blire att tvätta händerna från bläcket som kladdar ned datorn och boken ;-)


Bjuttar på en bild från igår, mys med voffen (:

  




Av twosoulsoneheart - 8 november 2010 20:15

  

  

  

Fan vad bra träningen gick idag! Skulle nästan kunna köra ett varv till, blev inte alls speciellt lökig! ;-) Tror jag kör allt gånger två i över morgon, låter inte det najs? Är ni med mig då? Nä, skämt åsido. Man skall INTE träna alldeles för mycket heller så att kroppen börjar krångla osv. Hellre lite lagom med salt än för mycket, right? ;-)


Nu väntar duschen, hörs & syns! 

Av twosoulsoneheart - 8 november 2010 18:42

  


Detta inträffade ungefär hundra meter från Niklas, där jag sov inatt. Ingen i huset hörde någonting om smällarna, men folk på andra sidan Skultuna hörde det... Så jäkla skuuuuuuuumt, men jag måste väl ha sovit futtit bra ;-) Vet ej vad ordet kom ifrån, haha... Källa: VLT.se


Detta väntas:  

HÖRS 

Ovido - Quiz & Flashcards