twosoulsoneheart

Alla inlägg den 3 december 2010

Av twosoulsoneheart - 3 december 2010 23:03


Men ja, Jay var överlägsen ikväll. När han körde Enter Sandman, då dog jag. Vi har nog med schlagerdrottningar i det här landet.. Hade hellre sett Linnea i Globen än Minnah, eftersom hon har en egen stil. Men ja, helst hade jag sett Jay och Olle i finalen.. Well, Olle är vår gud ändå. Och ja, finalen är ju redan avgjord.. :) Tack å hej, nu ska jag njuta av Olles sköööna ton, ciao.

Av twosoulsoneheart - 3 december 2010 16:45

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek är ett oerhört stort begrepp, dock finns det flera olika sorters kärlek. Det kan exempelvis vara kärlek till en pojkvän, en förälder, en vän eller rentav ett djur. Till alla dessa finns en krets som kallas kärlek, men alla kretsar är olika.


Folk som säger sig inte ha upplevt kärlek, för att de aldrig haft en pojkvän/flickvän talar osanning. Om du kan säga att du älskar din vän, din mamma eller ditt djur så är väl det kärlek, eller har jag fel?

Kärlek är något jag anser man inte kan leva utan, bokstavligt talat. Vi behöver det, helt enkelt, för att hålla oss friska och lyckliga. Det är väl därför man mår så otroligt dåligt efter att man exempelvis förlorat ett älskat djur? Var vi än befinner oss så upplever vi alltid kärlek, oavsett vilken sort. Jag kan själv känna kärlek, enbart genom att se på exempel ett annat par som visar kärlek till varandra. Jag blir alldels varm i kroppen när jag ser eller själv känner kärlek, blir inte ni det?


Fortsätt älska varandra, det kommer gynna er!

  

Ovido - Quiz & Flashcards