twosoulsoneheart

Alla inlägg den 7 december 2010

Av twosoulsoneheart - 7 december 2010 17:35

♥ Dag 9 – Min tro

 

Jag tror på det jag själv tycker verkar vettigt. Jag är inte religiös av något slag alls, men har heller inte något emot folk som är det. Men eftersom varken jag eller de är mer än människa, så får jag tycka och tro vad jag själv vill, så länge det inte är elakt mot någon.


Jag tror på saker som man kan bevisa, utan bevis kan ingenting vara säkert. Man kan inte döma någon för ett brott utan bevis, eller hur? Jag tror på det forskare bevisar, genom verkliga forskningar och undersökningar. Jag tror varken på Gud eller Jesus, men en sak med övernaturliga krafter som jag tror på är spöken. Nu kanske detta låter som dubbelmoral, detta kan egentligen inte bevisas, om man inte upplever det själv. Jag har gjort det, upplevt saker som inte är vanliga och naturliga och det har inte varit småsaker som att ett glas ramlat nedför ett bord. Utan mer invecklade och oförklarliga saker som jag verkligen inte kan sätta fingret på. Vissa tror på spöken, andra inte, men eftersom jag gör det så hoppas jag ni låter mig tro på det.

Jag kan inte bevisa för er saker jag varit med om, därför förstår jag också att ni kanske tycker jag går emot mig själv, och att ni inte tror på det jag säger. Dock så kan jag bevisa det för mig själv, att underliga saker har uppstått bland annat i mitt hus, eftersom de finns i mitt minne.


Det man kan bevisa för sig själv, och för andra är något att tro på. Så tycker jag :-)

Hööööööörs

  

Ovido - Quiz & Flashcards