twosoulsoneheart

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

three

Av twosoulsoneheart - 1 december 2010 16:30

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Fader: Min pappa heter Håkan är född -65 och är målare, vilket han har varit i trettio år snart. Han gick aldrig gymnasiet, utan gick som lärling på firman han jobbar på än idag.

Han är en riktig motionstönt, hehe, okej inte tönt men asså shieeet vad han har börjat motionera och springer milen under en timme. Han är väldigt temperamentsfull om man säger så, överglad och skämtar tjugofyra sju. Tjaa, hans skämt är inte alltid så bra.... Hundtokig, sprallig, gaaaaalen far är vad jag har! Pappa är väldigt snäll, han låter mig göra saker utan att bli arg och så vidare, det kanske låter konstigt. Men han vet liksom vad en tonåring går igenom, även han har varit tonåring, så han har lättat lite på greppet liksom. Och det tycker jag är skönt, även fast jag absolut inte är någon som röker, snusar eller dricker mig full så är det ändå skönt.

Ibland kan min pappa vara lite för snäll... Ska ge er ett exempel... En gång skulle jag köpa godis på ICA och han var fullt beredd på att sponsra lite, men jag sa blankt nej. För att jag vill lära mig att ta hand om mina pengar själv, speciellt när det handlar om saker som enbart jag ska dra nytta av. Han vill ge pengar hit och dit, men ja, jag säger nej oftast. Och det kanske några tycker är konstigt, haha.. Men jag har ganska svårt att ta emot saker,speciellt när det handlar om pengar och som jag tidigare sa - jag vill ta hand om mina egna pengar. :)


Mamma: Heter Christina, men alla säger Tina förutom farfar som fortfarande säger Christina, hihi. Mamma är född -66 och jobbar på lasarettet som sköterska, men skulle i grund och botten bli veterinär men tack vare, eller jag säger på grund av att hon trivdes så bra med jobbarkompisarna så stannade hon kvar på lasarettet.

Till skillnad från pappa så är mamma ingen motionstönt. Inget som faller henne i smaken direkt, hennes största intresse är hundarna och kenneln(uppfödningen) hon driver - det tar tiiiid. Hon är en riktigt tokig mamma, ingen lugn sekund med henne egentligen, även fast hon kan vara seriös också. Hela min släkt är så, råskämt och skratt hit och dit, ja.. Så är det med mamma också, hon har alltid något tokigt att komma med - vilket ofta kan göra så att vi kallar henne för "blond", det är hon hårmässigt i grund och botten. Heelgalen beskriver mamma skulle jag säga!

Hon är väldigt snäll också såklart, och vill helst av allt att hennes "små" barn inte ska bli stora vilket gör att hon håller i oss/mig lite mer än vad pappa gör. Men, det brukar lösa sig ändå, hehe.


Vet inte vad jag ska skriva mer, så om ni undrar något så äre ju bara att fråga..


Mina föräldrar har varit tillsammans sedan de var fjorton respektive tretton år, men är inte gifta. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte.. Hehe, men de har hållit ihop ändå (y)

Förresten, har fått mitt känslosamma jag från mamma, haha, för både hon och jag grinar till minsta lilla - hon är ett snäpp värre än jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twosoulsoneheart - 24 november 2011 19:13

Tänkte nämna två saker som är väldigt viktiga för mig. Som har en stor del i min själ, i mitt hjärta, i mitt sinne. Två världar som skiljer sig åt något enormt, men som har lika stor betydelse för mig. "Hundvärlden" och min pojkvän. Har alltid älskat...

Av twosoulsoneheart - 9 januari 2011 00:08


♥ Dag 21 – Mina hundar   Mina voffsar...Fyra kloka, vackra och helt enkelt underbara voffsar bor här hemma. Fyra tikar vid namn(i åldersordning) Caddie, Lizzie, Tosca och Gnizta.. Tänkte berätta lite kort om dem..:-)   Caddie; En...

Av twosoulsoneheart - 8 januari 2011 23:59


   Nytt år Nya tag Nya möjligheter Nya mål   ...och jag ska börja ta tag i den där utmaningen asså..     ...

Av twosoulsoneheart - 29 december 2010 23:46

så har jag skrivit arton, nitton och tjugo under samma dag :-D   nu blire fan inge mer idag.. tror jag ;-) ...

Av twosoulsoneheart - 29 december 2010 23:28


♥ Dag 20 – Den här veckan   Haha...Det här kommer vara piiiinit ;-) latmasken här..   Måndag: Kom hem från Nicko + helvetesuppgift (plugg) Tisdag: Lata mig omkring i min å-så-tvättbehövligamorgonrock.. Sen bliddere' myskväll ho...

Ovido - Quiz & Flashcards